همزمان با دومین شب از ماه محرم، «حسینیه حرم» بارگاه ملکوتی رضوی میزبان هیئت عزاداری شهرستان بجنورد از خراسان شمالی شد.

حلقه ماتم عزاداران بجنوردی در «حسینیه حرم» بارگاه ملکوتی رضوی

جمعی از عاشقان و دلدادگان اهل‌بیت (ع) از شهرستان بجنورد در دومین شب از ماه محرم با حضور در حسینیه حرم واقع در صحن قدس این آستان آسمانی در رثای سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اشک ماتم ریختند و با برپایی مراسم عزاداری و سوگواری عشق و ارادت خود نسبت به خاندان پاک عصمت و طهارت (ع) را به نمایش گذاشتند.
عزاداران حسینی از استان ولایت‌مدار خراسان شمالی درحالی‌که شال عزای سیدالشهدا (ع) را به گردن انداخته و سربندهای مزین به نام مقدس اهل‌بیت (ع) را به پیشانی بسته بودند، با زمزمه نوای «لبیک یا حسین» وارد حرم مطهر رضوی شدند و بعد از عرض ارادت و تسلیت ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) به محضر نورانی حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع)، برای برپایی مراسم عزاداری و سوگواری سالار شهیدان راهی صحن قدس شدند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد در این مراسم باشکوه و معنوی که با حضور جمعی از مسئولان عالی‌رتبه خراسان شمالی و جمعی از اعضای هیئت‌های مذهبی این استان همراه بود، بر اهمیت زنده نگه‌داشتن فرهنگ عاشورا و درس‌ها و عبرت‌های نهضت امام حسین (ع) تأکید کرد.
وی با بیان اینکه عاشورا مکتبی الهی و سرشار از آموزه‌های ناب و حیات‌بخش است، اظهار کرد: باید از این ماه پرفضیلت برای ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، ظلم‌ستیزی و دفاع از مظلومان در جامعه بهره ببریم و درس‌های عاشورا را در زندگی فردی و اجتماعی خود به کار ببندیم.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: ماه محرم فرصتی مغتنم برای تعمیق ایمان، معرفت و بصیرت است و باید از فرصت این ماه برای آشنایی بیشتر با معارف و آموزه‌های ارزشمند مکتب حسینی بهره بگیریم.
حجت‌الاسلام نوری همچنین با اشاره به فضایل و مناقب حضرت رضا (ع) خاطرنشان کرد: این امام رئوف مظهر کرامت و مهربانی هستند و در این ایام پرفضیلت، توسل به ایشان و طلب یاری از این امام همام، می‌تواند راهگشای مسیر زندگی ما و موجب نجات و سعادت ابدی ما شود.
گفتنی است؛ حسینیه حرم بارگاه نورانی امام رضا (ع) واقع در صحن قدس این آستان ملکوتی در ایام محرم هر شب از ساعت 21:00 الی 23:30 میزبان هیئت‌های عزاداری از سراسر کشور است.
لازم به یادآوری است؛ مردم ولایت‌مدار استان خراسان شمالی از طریق شبکه استانی اترک با عزاداران حسینی در حرم مطهر رضوی همراه و هم‌نوا شدند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.